PNŢCD – Gheorghe Ciuhandu a anunţat că nu mai candidează pentru un nou mandat la primăria Timiş

Edilul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a anunţat joi că nu va mai candida pentru un al cincilea mandat la primăria municipiului, din partea PNŢCD urmând să candideze liderul ţărăniştilor timişoreni, viceprimarul Adrian Orza. Ciuhandu va candida, însă, pe lista consilierilor locali, din partea PNŢCD (în cadrul Uniunii pentru Timiş, din care face parte şi Forumul Democrat al Germanilor din Banat).

Actualul primar a declarat într-o emisiune a unui post local TV că doreşte să se retragă din cauza vârstei şi pentru a se dedica mai mult familiei.

‘Cred că am fost primar suficient de mult timp. Cu toată modestia, pot să spun că lucrurile (realizările din precedentele mandate, n.r.) se văd. Ceea ce încă nu se ştie este că las un buget echilibrat acestui oraş, cel mai mare buget după Bucureşti, pe de o parte. Pe de altă parte, sunt proiecte europene care vor defini strategia de dezvoltare a oraşului în perioada 2012-2016. Sunt mai bine de 50 de proiecte care vor totaliza în final aproape 400 de milioane de euro. Am preluat un oraş cu un şomaj de 10-12%, fără o perspectivă de dezvoltare şi las acum un oraş în plin avânt economic, cu un somaj în jur de 2%. Am gândit că este momentul potrivit să gândesc şi să analizez necesitatea unei schimbări’, a spus Ciuhandu.

Gheorghe Ciuhandu va anunţa oficial neparticiparea la un nou tur electoral pentru primărie vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.

AGERPRES

ragi timişoreni,

Vin astăzi în faţa dumneavoastră după patru mandate în care mi-aţi acordat prin vot cinstea de a fi primarul oraşului nostru – Timişoara. Timp de 16 ani m-am străduit să onorez încrederea pe care dumneavoastră aţi pus-o în mine şi am fost primarul oraşului meu 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămân…ă.
Am pus deasupra politicii administraţia oraşului şi binele oamenilor care trăiesc aici. M-am străduit să fiu primarul tuturor timişorenilor, indiferent dacă sunt români, sârbi, unguri, germani, evrei, romi, italieni, musulmani sau de alte etnii. Indiferent în ce partid cred. Indiferent dacă sunt ortodocşi, romano-catolici, greco-catolici sau de alte confesiuni.
Nu am fost membru al partidului comunist înainte de 1989, am participat activ la Revoluţie fără a revendica ceva, iar din 1990 şi până acum singura formaţiune din care am făcut parte este PNŢCD. Consider că prin această conduită am reuşit să îmi menţin credibilitatea, să onorez încrederea pe care mi-aţi acordat-o Dumneavoastră prin vot şi să reprezint oraşul cu cinste.
Am pus bunăstarea Timişoarei deasupra de orice înţelegere sau alianţă politică – doar atunci când interesul Timişoarei mi-a cerut-o pentru ca acest oraş să fie guvernabil, am făcut alianţe şi cu PDL, şi cu PSD, şi cu PNL. De prea multe ori, însă, factori politici implicaţi, reprezentanţii acestora din consiliul local, consiliul judeţean şi prefectură, uneori chiar parteneri de alianţă, s-au străduit să blocheze sau să întârzie proiectele Timişoarei, din dorinţa de a diminua performanţa administraţiei în interes electoral. Dar, ori de câte ori au apărut aceste blocaje, am trecut peste ele în interesul şi în folosul Timişoarei.
Rezultatele se văd: Timişoara, astăzi, are cel mai mare buget din istorie: 1 miliard de lei, din care o treime provin din fonduri europene nerambursabile; rata şomajului este de sub 2%; avem o infrastructură edilitară reabilitată şi extinsă la nivelul întregului oraş; transportul public este modernizat atât ca infrastructură cât şi ca dotare; avem parcuri noi iar cele tradiţionale sunt refăcute; avem noi lăcaşe de cult. Am iniţiat 53 de proiecte în valoare totală de circa 400 de milioane de euro care vizează infrastructura, mediul, transportul public, reabilitarea centrului istoric şi care se vor derula în mandatul 2012-2016.
Cele două blocuri politice importante la nivel naţional, USL (PNL+PSD+PC) şi PDL+UNPR, mi-au propus alianţe şi chiar să candidez în numele lor, ca primar, în anumite condiţii. Nu am putut accepta asemenea compromisuri, din dorinţa de a-mi păstra demnitatea, consecvenţa, din respect pentru cei care m-au ales şi pentru că am un singur crez politic: PNŢCD. Nu pot accepta traseismul politic deşănţat din ultima vreme şi cred, acum mai mult decât oricând, în necesitatea primenirii clasei politice, în depolitizarea administraţiei, în descentralizare şi autonomie locală.
Dacă aş fi fost un tip avid de putere, probabil m-aţi fi văzut alături de USL sau de PDL, aş fi fost un candidat asumat şi acum aş fi fost prezent la toate televiziunile în fiecare zi. Dar genul acesta de politică nu m-a interesat niciodată.
De aceea susţin Uniunea pentru Timiş, formată din PNŢCD şi Forumul Democrat al Germanilor din România, ca unică variantă fezabilă şi consecventă din punct de vedere administrativ şi moral. PNŢCD, alături de reprezentanţii etnicilor germani din FDGR, alături de numeroasele asociaţii care au aderat deja la proiectul nostru, asigură continuitate şi perspective de dezvoltare serioase pentru Timişoara şi Timiş, dar şi reprezentarea cu cinste a intereselor locului în plan intern şi extern.

Dragi timişoreni,

Construim împreună viitorul oraşului de 16 ani. Am făcut împreună din Timişoara un oraş modern şi european. Împreună am demonstrat că suntem cei mai deschişi în gândire şi cei mai occidentali în comportament. Împreună am cucerit respectul tuturor, atât din ţară, cât şi din străinătate.
Timişorenii trebuie să fie mândri că aparţin unui oraş deosebit, iar cei care în aceste zile le denigrează oraşul şi le blochează proiectele nu merită să ajungă să îl conducă. De aceea vin astăzi în faţa dumneavoastră să vă spun că aceste alegeri reprezintă momentul oportun pentru a preda ştafeta unor colegi tineri, care, beneficiind de baza solidă pe care am structurat oraşul, să continue proiectele demarate şi să dezvolte altele noi în interesul timişorenilor. Este nevoie de oameni tineri, dar maturi profesional, cu experienţă, care să aducă un avânt nou şi care ştiu deja ce înseamnă administraţia locală. Nu este vremea amatorismelor, a populismului şi a promisiunilor fără acoperire, făcute în numele ideii de schimbare de dragul schimbării. Este nevoie de multe cunoştinţe, de experienţă şi de pasiune pentru derularea marilor proiecte europene şi locale deja demarate.
Schimbul de generaţii ar trebui să fie o prioritate, mai ales în politică. Din păcate, toate marile formaţiuni politice vin în faţa dumneavoastră tot cu oameni din generaţia veche. Cei din generaţia mea, indiferent de partidul pe care îl reprezintă, trebuie să lase loc unei generaţii mai tinere.
De aceea am hotărât să nu mai candidez pentru un al cincilea mandat de Primar al municipiului Timişoara.
Toate sondajele de opinie mă creditează ca fiind câştigător sigur al alegerilor locale. Vă mulţumesc pentru încredere şi pentru dorinţa de a continua împreună. De aceea, cu tot respectul şi cu toată încrederea pe care vi le port, vă propun pe domnul Adrian Orza pentru funcţia de Primar al Municipiului Timişoara. Adrian Orza este omul care mi-a fost alături şi pe care m-am bazat în ultimii 12 ani, atât în calitatea sa de Viceprimar, cât şi în cea de preşedinte al organizaţiei PNŢCD Timişoara. Spiritul inovator, experienţa în administraţie, pasiunea şi respectul pentru oameni şi nevoile lor fac din el alternativa cea mai potrivită, atât pentru schimbare, cât şi pentru continuitate.
Ajuns la finele celui de-al patrulea mandat, voi rămâne alături de dumneavoastră şi de problemele oraşului, cu aceeaşi convingere şi cu acelaşi devotament, în cadrul Consiliului Local Timişoara. Doresc să mă dedic familiei şi proiectului politic iniţiat de PNŢCD Timiş privind Reinstaurarea Monarhiei în România, ca unică măsură de recâştigare a demnităţii naţionale.
Vă mulţumesc Dumneavoastră, Timişorenilor, pentru susţinerea şi implicarea de care aţi dat dovadă de fiecare dată şi fără de care Timişoara nu ar fi fost astăzi oraşul pe care îl iubim cu toţii atât de mult. Îmi exprim speranţa că prin votul Dumneavoastră veţi încuraja acest schimb de generaţii în folosul oraşului Timişoara, alegând oameni care iubesc oraşul, îi cunosc pe timişoreni şi ştiu să continue munca pe care am demarat-o în urmă cu 16 ani.
Aşa să ne ajute Dumnezeu !
Gheorghe Ciuhandu
Primarul Timişoarei
Preşedinte PNŢCD Timiş

Etichete: , ,

Un răspuns to “PNŢCD – Gheorghe Ciuhandu a anunţat că nu mai candidează pentru un nou mandat la primăria Timiş”

  1. Ioan Furtuna Says:

    Poate doar asa va scãpa si PNTCD de iuda-Ciuhandu, acest mafiot – infiltrat în partid încã de la începuturile postdecembriste – si apoi votat în prostie de cãtre timisoreni…
    Încercarea lui din 6 martie 2005 (la aniversarea celor 60 de ani de la înscãunarea primului guvern bolsevik de dupã rãzboi) de-a face sã disparã definitiv denumirea de PNTCD (pentru satisfacerea pohtelor aparatchik-ilor ilicesco-securisto-kaghebisti si rãzbunarea acestora pentru aflarea adevãrului despre alegerile din noiembrie 1946!) precum si cocotzarea fortatã a lui Milut&Pavelescu&Moiescu la vârf, îl consacrã definitiv drept cel mai mare trãdãtor si rãufãcãtor din partid…
    2000-2012 – ”iepoca” Ciuhanduatòrului anti national-tãrãnist ot Banat!!
    http://nelufurtuna.blogspot.com/2012/02/exorcizarea-pntcd-noi-orizonturi.html

Comentariile sunt închise.


