Localnicii comunei Boteşti, unde s-a născut Ion Diaconescu, au aprins lumânări în memoria acestuia

Locuitorii comunei argeşene Boteşti, unde s-a născut şi şi-a petrecut copilăria liderul ţărănist Ion Diaconescu, au mers, ieri, la biserica din localitate pentru a aprinde lumânări şi a trage clopotele în memoria acestuia, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Am tras clopotele la biserică, a plecat un om, am aprins şi o lumânare, e vecin cu mine. Îl cunoaştem bine, s-a născut la noi şi a fost înfiat la o vârstă fragedă de preotul din sat. A copilărit în localitate până când părintele său adoptiv l-a trimis la şcoală, eu ştiu că a absolvit Facultatea de electromecanică din cadrul Politehnicii bucureştene, a fost inginer de meserie. Ştiu că a intrat de mic în politică, în Partidul Naţional Ţărănesc.A pătimit mult în puşcărie, asta a fost politica cu comuniştii. Dumnezeu să-l odihnească“, a spus un localnic, vecin cu Ion Diaconescu.

Mulţi dintre foştii săi prieteni vor merge, astăzi, la Bucureşti, la înmormântarea liderului ţărănist, iar reprezentanţii Primăriei din localitate vor propune în următoarea şedinţă de consiliu local ridicarea unui monument în memoria lui Ion Diaconescu sau atribuirea numelui acestuia unei străzi din comuna Boteşti, în condiţiile în care localnicii au numai cuvinte de laudă pentru dispărut.

„El era mai mare, avea 94 de ani, eu am 82, dar l-am cunoscut, venea foarte des, ne-a făcut biserică, dacă nu erau el şi alţi oameni nu se mai făcea nimic pe la noi pe aici. Era un om foarte bun, ne saluta respectuos cu pălăria, vorbea cu noi, venea des pe aici cu soţia, dar în ultimul timp nu l-am mai văzut. Am înţeles că era bolnav, a fost şi închis politic, a pătimit mult omul acesta. Dumnezeu să-l ierte“, a declarat o altă localnică din comuna Boteşti.

Ion Diaconescu s-a născut la 25 august 1917, în comuna Boteşti, judetul Argeş.

MEDIAFAX

Etichete: ,


