Conferinţa de presă PNŢCD Timiş – 2.02.2011

Gheorghe Ciuhandu: „Vineri şi sâmbătă, la Sighetu Marmaţiei, o să avem o acţiune pe care o desfăşurăm la nivel naţional al PNŢCD. Vineri vom avea o şedinţă a CNC, iar sâmbătă, potrivit tradiţiei, o să organizăm comemorarea lui Maniu şi a celorlalţi eroi care au murit acolo. Totodată, vom avea o manifestare cu tentă istorică, unde organizaţia judeţeană Timiş a PNŢCD o să prezinte aspecte legate de activitatea lui Sever Bocu, care a murit tot în închisoarea de la Sighet. Vom prezenta şi ziarul „Vestul” şi acea cărticică pe care am prezentat-o în 21 ianuarie aici, la Casa Adam Muller Guttenbrunn, fiind o acţiune la care vor participa şi unii oameni de specialitate, istorici, dincolo de cetăţeni din Maramureş.

Pentru 29 ianuarie Pavelescu a convocat un congres al aripii sale la Bucureşti. Noi suntem în ceea ce credem că e PNŢCD-ul adevărat şi, deşi am încercat să promovăm o reconciliere, nu am reuşit, mai ales că şi în plan local au apărut imposturi. Cert este că joia trecută, în data de 27 ianuarie, cu majoritate de voturi a BNC din aripa lui Pavelescu s-a anulat hotărârea lor de validare a Biroului de conducere judeţean al organizaţiei PNŢCD Timiş, fiind validaţi oameni din gruparea noastră (după cum vedeţi în ataşament –n. n.).

Cu alte cuvinte, chiar şi cei de acolo au considerat că impostura cu Rodica Vlad nu le oferea nici o perspectivă. Cu aceasta cred că am pus cruce acestei chestiuni şi orice informare a respectivei cucoane şi a celor de lângă ea nu mai are nici o relevanţă. Iată, cealaltă aripă, fără a fi noi prezenţi, a recunoscut realităţile. În plan naţional, după cum ştiţi, Pavelescu, fără a fi prezent, a fost debarcat. Moţiunea câştigătoare, a dlui Moiescu, a întrunit toate condiţiile legale, din câte ştim noi. În cadrul forurilor conducătoare o să avem o discuţie vineri, pentru că dorim să promovăm o reunificare a partidului. Noi nu am exclus pe nimeni, dar s-au autoexclus cei care au avut anumite atitudini. Am avut discuţii cu diverşi lideri ai partidului, am discutat şi cu dl Moiescu şi sperăm să găsim un numitor comun, care să fie validat printr-un congres de reunificare. Dl Moiescu a fost membru al PNŢCD Timiş, s-a înscris în 2008. El stă acum în SUA. A dorit să se apropie de noi, dar apoi, văzând că situaţia era blocată, s-a dus la Miluţ. A fost cooptat acolo în BNC şi noi de atunci nu am mai avut contact cu domnia sa. A revenit în ţară. Eu m-am întâlnit întâmplător cu domnia sa în Timişoara. Ştiam că are nemulţumiri şi că Pavelescu dorea să facă de la el rost de bani, în buna lui tradiţie. Până la urmă, se pare că până şi oamenii din jurul lui Pavelescu s-au răzvrătit împotriva lui. Oricum, vreau să îi asigur pe toţi membrii şi simpatizanţii noştri că organizaţia Timiş este super legală, iar aleşii locali nu au nici un fel de probleme din acest punct de vedere.

Pe de altă parte, viaţa politică vedeţi cum evoluează: această guvernare îşi pierde orice urmă de credibilitate. Trist este că această infuzie de bani de la FMI nu a dus la nimic bun. Se pare că şi FMI recunoaşte că această guvernare nu are eficienţă economică şi situaţia este tot mai grea. Aşteptăm să vedem ce evoluţii vor fi şi în alte partide, dar noi o să încercăm să ne rezolvăm problemele pe care le avem. În plan local, avem această alianţă în cadrul Alianţei pentru Timiş, pe care noi o vom respecta până la final. Colegii din PNL ne-au asigurat că vor face la fel. Am avut discuţii şi cu cei din PSD, să ducem lucrurile până la capăt. Iar cu PDL avem cea mai sinceră dorinţă de colaborare pe unele proiecte punctuale, care privesc oraşul şi judeţul. Vreau să mai spun că, în conformitate cu discuţia avută săptămâna trecută la Primărie, i-am trimis dlui Tabără o scrisoare, în care făceam trimitere la o adresă mai veche a Ministerului Agriculturii. Scrisoarea se referă la anumite probleme pe care noi le avem în zona Kuntz şi în intersecţia Gh. Lazăr- Circumvalaţiunii. În această intersecţie dorim să amenajăm un sens giratoriu, dar o parte din terenul pe care ar trebui să îl amenajăm este în proprietatea statului român şi administrarea Ministerului Agriculturii, pentru construirea unei Direcţii Agricole. Cred că Direcţiile Agricole vor fi înlocuite de Camere Agricole, iar cel puţin cât sunt eu primar nu vom aviza o asemenea clădire pentru că ea contravine oricăror detalii urbanistice.

Aşadar, normal ar fi, şi în sensul acesta m-am adresat dlui ministru, să îşi exprime acordul pentru radierea dreptului de administraţie, să treacă la municipiu şi municipiul să facă acolo acest sens giratoriu şi o parcare. Pe lângă asta, la acea întâlnire cu parlamentarii le-am expus problemele pe care le avem şi le-am solicitat sprijinul.” Viorel Sasca: „Iată că, din cei 15 membri ai BNC, aleşi de Pavelescu, 8 sunt împotriva lui. Iar aceştia au mers mai departe cu organizarea congresului la care a fost ales dl Moiescu.

În interiorul grupării Pavelescu exista dorinţa de reunificare şi, pentru că dl Moiescu a dorit acelaşi lucru, el a fost ales preşedinte. Dar dl Pavelescu a reuşit să obţină o sentinţă de înscriere în Registrul Partidelor Politice a Biroului lui, ales din august 2010. În patru luni de zile au obţinut acest lucru, noi nici nu am ştiut de existenţa acestui dosar. Acest lucru numai în România se putea întâmpla. Acum sunt deja organizaţii, în multe judeţe, care colaborează între ele, chiar dacă încă fac parte din grupări diferite. Oamenii doresc să se facă reunificarea. Unii l-au urmat pe Miluţ poate fără să ştie ce efect va avea asupra partidului, dar acum e momentul ca fiecare să înţeleagă că trebuie să facem toate eforturile pentru unificare. Şi PNL, înainte să se unească, avea patru grupări. Noi acum avem trei, dar cred că putem să ajungem la un numitor comun.

În ceea ce priveşte problemele administrative judeţene, am în faţă fundamentarea bugetului propriu al judeţului Timiş. Acesta are două secţiuni: una de funcţionare şi una pentru dezvoltare. Sumele totale sunt cam la nivelul anului trecut. Anul trecut au fost 324 milioane, acum vor fi peste 235 milioane. O problemă va fi împărţirea banilor pe criteriul 4 la primării. Primăriile care au câştigat proiecte trebuie să asigure finanţarea. Spre exemplu, la Mănăştur, primăria trebuie să facă investiţii de 22 milioane lei, conform proiectului câştigat. Recuperarea banilor durează şi suma e mare. CJT nu poate constitui un fond din care să finanţeze, astfel că va trebui să dirijăm banii spre primăriile care sunt în astfel de situaţii. E destul de complicat, vom analiza săptămâna viitoare în Comisia Economică această situaţie.”

Gheorghe Ciuhandu: „Noi din impozitul pe venit primeam până acum un an 47%, acum primim 44% şi era să primim 41%. De asemenea, sumele care ni se repartizează din TVA pentru diverse activităţi, anul acesta au venit mult mai mici. În plus, avem proiecte europene pentru care trebuie să asigurăm cofinanţarea. Eu am înţeles că toţi pledează pentru descentralizare. Nu mi se pare normal ca Timişoara, care, cel puţin în domeniul TVA, livrează bani la bugetul de stat în neştire, să primească o sumă mai mică decât cea de anul trecut, iar în privinţa cotei părţi din impozitul pe venit (care afectează toate primăriile din ţară), ponderea să scadă, într-un context în care se doreşte descentralizarea. Bineînţeles că astfel se creează probleme la nivelul tururor primăriilor. Dar aici intervine factorul politic, care pentru unii va fi mumă, iar pentru alţii, ciumă, la fel ca până acum. Timişoara are o cifră scăzută din punct de vedere al şomajului, din punct de vedere al performanţei economice şi al investiţiilor stă bine, dar cu toate astea nu ne putem redresa. Iar Guvernul în loc să elibereze presiunea fiscală asupra administraţiilor, o menţine şi ne mai ia şi bani. Şi nu ştiu unde vom ajunge dacă vom continua aşa.” Viorel Sasca: „Spuneam în urmă cu două săptămâni că, prin Hotărâri de Guvern au venit bani direcţionaţi în special către primăriile PDL (care au primit peste 5 milioane, din cele 7 repartizate). Dl Ostaficiuc îmi reproşa că nu am amintit de banii pe care domnia sa i-a obţinut, 3.500.000, pentru Timişoara, dar aceştia sunt un alt capitol. Iar, până la urmă, Guvernul datora aceşti bani. Ca să nu mai amintim că dl prefect, prin intervenţiile nefericite pe care le-a avut, era să pună în faliment Coltermul şi a prejudiciat oricum oraşul. Iar dl Ostaficiuc practic a reparat acest lucru, aşa că poate ar trebui să îl controleze mai bine pe dl prefect”. Gheorghe Ciuhandu: „M-aţi întrebat de situaţia parcărilor. Noi sperăm ca negocierile cu firma americană să decurgă bine. Caietul de sarcini va putea fi studiat, îl vom pune pe site. Cei care sunt dispuşi să vină la licitaţie, pe baza caietului de sarcini, pot veni. Dacă sunt mai mulţi, facem licitaţie, dacă e o singură firmă, negociem cu aceasta. Totul însă se va face pe baza caietului de sarcini. Sunt trei locaţii, iar comisia de negociere va discuta cu firma americană interesată. Eu nu fac parte din comisia de negociere. Toţi spun că vor parcări, dar când avem variante să facem, toată lumea comentează. De doi ani am făcut dezbateri, am făcut SF-uri, s-a votat în consiliu. Acum vrem doar să facem aceste parcări. Aveam 30 de locaţii şi am ales trei din acestea. Sper să realizeze cei care pun beţe în roate cât de important este să mergem mai departe cu aceste demersuri.

Dacă doriţi să ştiţi, aseară, la o emisune tv, am fost întrebat ce intenţii am în privinţa unei viitoare candidaturi. Eu am spus că, la fel ca în urmă cu patru ani, prioritatea mea este să îmi onorez acest mandat şi, în răstimpul care a mai rămas până la finalizarea lui, să fac cât mai multe. Am spus că eu nu plec din PNŢCD, pentru că eu nu am venit aici să mă chivernisesc, ci pentru că eu cred în aceste valori; că eu nu mă duc nici în PDL (mi s-a spus că sunt unele zvonuri), nu mă duc nici în PNL, nici nicăieri.

La momentul potrivit, o să vă spun cum apreciez: dacă e cazul să candidez sau nu. Nu exclud varianta de a candida, iar dacă voi candida, voi candida pentru Primărie din partea PNŢCD. Însă momentan nu pot să spun că sunt sigur nici că voi candida, nici că nu voi candida.”

Etichete: ,


